231. Το τραίνο στις στροφές της Γορίτσας (~1900)

Goritsa - very old 1900 maybe
Όταν πρωτοείδα αυτή την φωτογραφία μου έκανε τρομερή εντύπωση η γωνία λήψης… Στην αρχή έλεγα μήπως ο φωτογράφος σκαρφάλωσε στο ψηλώτερο κατάρτι κάποιου πλοίου γιά να την τραβήξει. Αλλά είναι αδύνατο γιατί το καράβι θα έπρεπε να είναι πάρα πολύ κοντά στην ακτή. Τελικά το έψαξα και υπάρχει ένα και μοναδικό σημείο που μπορεί κανείς να πάρει αυτή την φωτογραφία σκαρφαλωμένος στην Γορίτσα. Πρέπει να είναι η τελευταία στροφή πρίν την ευθεία των τσιμέντων – ακόμη και o τοίχος αντιστήριξης ταιριάζει!…

Αυτή είναι μία από τις παλαιότερες φωτογραφίες του τραίνου. Ο δρόμος προς νότιο Πήλιο είναι στενός χωματόδρομος, και η περιοχή πριν την Αγριά είναι ένα δάσος χωρίς ίχνος ζωής… Εχω και μια αντίστοιχη ασπρόμαυρη σε καρτ ποστάλ που έχει ταχυδρομηθεί το 1904. Άρα η φωτογραφία είναι πίο νωρίς.
goritsa-1904
1528-traino-goritsa

O φίλος Χρήστος Π. μας έστειλε μια πρόσφατη φωτογραφία από την περιοχή αυτή που τη βλέπετε εδώ:

Tελευταία στροφή πριν την ευθεία των Τσιμέντων βγαίνοντας από το Βόλο.

Η κατασκευή των γραμμών άρχισε το 1892, με πρώτο το κομμάτι μέχρι τα Λεχώνια, για να παραδοθεί τελικά το 1896.  O φίλος Αρης Π. μας υποδεικνύει ότι τα εγκαίνια του τρένου (Βόλος-Άνω Λεχώνια) έγιναν Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 1895 (δείτε εδώ: http://anolehonia.blogspot.gr/2013/03/1895.html). Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές κατασκευάστηκε στην συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s