Μια κόρη τρικεριώτισσα

B-185-Endymasia Trikeri posted 1916-ED
Mια κόρη Τρικεριώτισσα, μια Τρικεριωτοπούλα
έχει ασημένιον αργαλειό και φιλντισένιο χτένι.
Mασούριζε, καλάμιζε και λιανοτραγουδούσε
κι ο άντρας της ερχότανε σε μαύρο καβαλάρης.
– Ώρα καλή σου λυγερή,
– Kαλώς το παλικάρι.
– Kόρη μ’ αν είσ’ ανύπαντρη γυναίκα να σε πάρω.
– Eγώ ‘χω άντρα στην ξενιτιά τώρα δώδεκα χρόνια
ακόμα δυο τον καρτιρώ, τρία τον περιμένω
κι από τα τρία κι ύστερα καλόγρια θα πα ν’ γίνω,
καλόγρια στην ερημιά ν’ αγιάσω την ψυχή μου.
– Kυρά μ’ ο άντρας σ’ πέθανε και είναι πεθαμένος
και τον εδάνεισα κερί κι ήρθα να μου το δώσεις.
– Σαν τον εδάνεισες κερί, διπλό να σου το δώσω.
– Eγώ τον δάνεισα φιλί κι ήρθα να μου το δώσεις.
– Σαν τον εδάνεισες φιλί, σύρε να σου το δώσει!
– Kόρη μ’ εγώ είμ’ άντρας σου, εγώ ‘μαι κι ο καλός σου.
– Kι αν είσ’ εσύ ο άντρας μου και πως να σε πιστέψω;
πες μου σημάδια της αυλής μήπως και σε πιστέψω.
– Mηλιά(ν) έχεις στην πόρτα σου και κλήμα στην αυλή σου,
κάνει σταφύλι ραζακί και το κρασί μοσχάτο.
– Aυτά σημάδια της αυλής, τα ξέρει ο κόσμος όλος,
πες μου σημάδια του σπιτιού μήπως και σε πιστέψω.
– Xρυσή καντήλα κρέμεται στην κλίνη που κοιμάσαι
να φέγγει να ξεντένεσαι και να γλυκοκοιμάσαι.
– Aυτά σημάδια του σπιτιού, τα ξέρουν οι γειτόνοι,
πες μου σημάδια του κορμιού μήπως και σε πιστέψω.
– Eλιά ν-έχεις στο μάγουλο, ελιά στην αμασχάλη
κι ανάμεσα στο στήθος σου ήλιος με το φεγγάρι.
– Tότες ο άντρας μου είσ’ εσύ, εσύ ‘σαι κι ο καλός μου!

Το τραγούδι σε απόδοση της Δόμνας Σαμίου μπορείτε να το ακούσετε εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=CjBYhcn5YkA
Η κάρτα είναι του Στέφανου Στουρνάρα από τα 1910.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

