901. Η αυτοκινητάμαξα πίσω από το πάρκο (δεκαετία 50)

13521859_936485256476862_4535587993474781440_n[1]
Πολύ λιγότερο φημισμένες από τον “original” Μουτζούρη, οι αυτοκινητάμαξες αυτές τύπου Breda κυκλοφόρησαν στη γραμμή προς τον Άναυρο (μέχρι τη Βλαχάβα) στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Οι πληροφορίες λένε ότι ήταν μέρος των ιταλικών πολεμικών αποζημιώσεων. H φωτογραφία είναι λίγο ανατολικότερα της Εξωραϊστικής και είναι του Κώστα Στουρνάρα.

Ο κ. Γ. Νάθενας μας προσέφερε μια σειρά από σχετικές πληροφορίες (ευχαριστώ πολύ!) που περιέχονται στο βιβλίο του με την κ.Μηλιτσα Καραθάνου και τιτλο “ΤΟ ΤΡΑΙΝΑΚΙ ΤΟΥ ΠΗΛΙΟΥ-Από την πόλη των Αργοναυτών στο βουνό των Κενταύρων”, εκδόσεις Μίλητος 2004. Δεν κυκλόφορησαν μέχρι Άναυρο οι μετρικού εύρους γραμμής αυτοκινητάμαξες (Α/Α) BREDA των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας (ΣΘ) και μετέπειτα Σιδηροδρομων Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) και Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Απλώς, εκτελώντας το δρομολόγιο Καλαμπάκα-Βολος ή Λάρισα-Βόλος την περίοδο 1952-1960 και Καλαμπάκα-Βόλος την περίοδο 1960-1968, συνέχιζαν και μετά τον σταθμό Βόλου σε μεγάλο μήκος του αστικού τμήματος της γραμμής των ΣΘ που περνούσε απο την κεντρική λεωφόρο Δημητριάδος του Βόλου, καταλήγοντας στη στάση Βλαχάβα (Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου). Αυτό γίνοταν από το 1952 έως και το 1965, οπότε περιορίστηκαν στο τμήμα έως την στάση Κωλέτη (ή αλλοιώς Πρακτορείο Πόλεως ΣΕΚ Χαλκιαδόπουλου), από οπου εκτοπίστηκαν πάλι το 1968, για να περιοριστουν μέχρι τον σταθμό Βολου, χωρις καμμια επεκταση στο αστικο τμημα, για να “μην παρενοχλούν την οδικη κυκλοφορια”, κατα την απαιτηση του τοτε δημαρχου. Την περιοδο 1952-1960 η γραμμή στο τμημα ΣΣ Βολου-Βλαχάβα ήταν διπλού συνδυασμένου εύρους (μετρικό και 60 cm) και από το 1960 έως το 1985 τριπλού ευρους (κανονικό, μετρικό και 60 cm) . Το 1985 κατα την ανακατασκευή της λεωφορου Δημητριαδος, στο κεντρικο της τμημα ξηλωθηκε η γραμμή τριπλού ευρους και αντικατασταθηκε μοναχα απο γραμμή ευρους 60 cm για να διατηρηθει η προοπτικη επαναλειτουργιας του τραινου του Πηλίου. Το ίχνος του τριπλού ευρους παρέμεινε μοναχα μεσα στα όρια του Παρκου του Αγιου Κωνσταντινου και στο αρχικό τμήμα της αστικής διαδρομής από την έξοδο του ΣΣ Βόλου μέχρι την αρχή της λεωφόρου Δημητριάδος. Μετά το 1995 η γραμμή μέσα στην οδό Δημητριάδος σκεπάστηκε με άσφαλτο, κατόπιν πιέσεων της ΜΟΤΟΛΕΒ. Συνεπώς τα δρομολόγια των Α/Α BREDA μεταξύ 1952-1960 ήσαν Λάρισα-Βλαχάβα και Καλαμπάκα-Βλαχάβα μεταξύ 1960-1965 ήσαν Καλαμπάκα-Βλαχάβα και μεταξύ 1965-1968 ήσαν Καλαμπάκα-Κωλέτη. Αντίστοιχα τα δρομολόγια των Α/Α κανονικού εύρους (FIAT, FERROSTAAL) που κατέληγαν Βόλο ήσαν μεταξύ 1960-1965 Πειραιεύς-Βλαχάβα και Λάρισα-Βλαχάβα και μεταξύ 1965-1968 ήσαν Πειραιεύς-Κωλέτη και Λάρισα-Κωλέτη. Ο ατμοτροχιόδρομος (ατμοκίνητο τραμ) ΣΣ Βολου-Βλαχάβα-Αναυρος κυκλόφορησε στην γραμμή εύρους 60 cm του τραίνου του Πηλίου, μεταξύ 1896-1950 (με μικρές ενδιάμεσες διακοπές πχ μεταξύ 1933-1939)

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s