660. Αγιος Γεώργιος Ιωλκού (Ραφανίδη-Ζημέρη ~1925-30)

Capture
Την έχω ξαναβάλει αυτή τη φωτογραφία αλλά με πολύ χειρότερη ανάλυση. Μιας και βρήκα αυτή σε online δημοπρασία, την ανεβάζω ξανά. Μου αρέσει ιδιαίτερα. Θες το χιόνι, θες οι διαβάτες, και ο επιβλητικός Αγιος Γεώργιος μου φαίνεται ιδιαίτερη.

Για τον Άγιο Γεώργιο έχουμε πει πως ο ναός πρέπει να χτίστηκε γύρω στο 1905-1908 και ήταν σταυροειδής με τρούλο και με δύο τεράστια καμπαναριά που φαίνονται και στην φωτογραφία. Η εκκλησία αυτή γκρεμίστηκε με τους σεισμούς του 1955, και στην θέση της χτήστικε η σημερινή εκκλησία .

Από τα Πρακτικά της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας του 1910 μαθαίνουμε ότι: “Κατά το πρώτον χωρίον (ΣΗΜ. τους Μπαξέδες) υπάρχει μεγάλη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου προ ολίγων ετών ποιηθείσα. Εν αύτη λέγεται ότι ένετοιχίσθησαν αρχαίοι λίθοι μετ’ άναγλύφων, επιγραφών κλπ. διακρινόμενοι νυν, έκ Παγασών δέ πιθανώς προερχόμενοι.”

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to 660. Αγιος Γεώργιος Ιωλκού (Ραφανίδη-Ζημέρη ~1925-30)

  1. Φώτης says:

    Από τότε που γκρεμίστηκε ο παλιός ναός, τί απέγιναν αυτά τα αρχαία μέλη;

  2. Eξαιρετική η ερώτηση!… Δυστυχώς δεν γνωρίζω. Να υπήρξε ιδιαίτερη πρόνοια λίγο δύσκολο μου φαίνεται. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτά τα κομμάτια ήταν ούτε καταγραμμένα κάπου. Οπότε μεγάλη είναι η πιθανότητα να κατέληξαν ανάμεσα στα μπάζα … που φτιάξανε την σημερινή ακτογραμμή από το Ξενία μέχρι τον Άναυρο.

Leave a comment